Výuka
Výuka v LDO probíhá jednou týdně v délce dvou vyučovacích hodin (2 x 45 minut).
Pololetní školné
V LDO je stanoveno pro všechny stupně jednotné pololetní školné 890,- Kč
Učitel
LDO bude vyučovat paní učitelka Adéla Babková
- vystudovala češtinu a divadelní vědu na FF UK, hrála v pohybovém divadle a několik let se podílela na organizaci Šrámkova Písku, festivalu autorského amatérského divadla. V současnosti pracuje i jako učitelka jazyků, takže kromě literárního a divadelního projevu dbá na komunikační dovednosti použitelné v reálném životě.
Základem literárně-dramatického oboru je vyučovací předmět Dramatická výchova.
Předmět dramatická výchova v sobě obsahuje několik oblastí, které se vzájemně prolínají a prostupují po celou dobu studia.
Dramatická průprava
Žák se učí:
- vyprávět jednoduchý příběh, zachytit atmosféru příběhu nebo situace, pojmenovat viděné
- dodržovat pravidla hry; být součástí dramatické hry; být schopen improvizace
- naslouchat jiným a sdělovat své názory,
- spolupracovat na interpretaci dramatického útvaru
- připravit malé herecké etudy, pracovat s rekvizitou
- poznat rytmus projevu a jeho celkovou dynamiku
- pracovat s dechem, hlasem a artikulací
- fungování jevištního prostoru
Dramatika a slovesnost
Žák se učí:
- vycházet z tvořivé improvizace ke schopnosti samostatně, osobitě, přirozeně a kultivovaně vyjadřovat svůj záměr jak ve společenské, tak umělecké komunikaci pomocí pohybového a mluvního projevu
- podílet se na vytváření vztahu vzájemné spolupráce ve skupině volbou témat
- formovat výsledný tvar sdělení na jevišti
- znát vztahy mezi dalšími složkami dramatické tvorby, tj. režií, scénografií, dramaturgií, hudbou, kostýmy atd.
Umělecký přednes
Žák se učí:
- získat osobní vztah k textu, ozřejmit téma, obsah i stavbu
- předat sdělení textu způsobem odpovídajícím obsahu a formě bez mechanického odříkávání
- obohatit interpretaci osobním a osobitým přístupem
- pracovat s hlasovou a mluvní vybaveností
Práce v souboru
Žák se učí:
- vnímat vzájemnou provázanost divadelních oborů
- podílet se na vytváření inscenace, uplatňovat své znalosti a dovednosti
- spolupracovat a uvědomovat si zodpovědnost za společné dílo
Literární tvorba
Žák se učí:
- rozvíjet písemný projev
- vnímat texty z oblasti beletrie, poezie, dramatiky či žurnalistiky v různých kontextech
- rozlišovat literární žánry a literární útvary
- analyzovat tematickou, kompoziční a jazykovou rovinou textu
Recepce a reflexe dramatického umění
Žák se učí:
- základní epochy v dějinách divadla
- zařadit hru (dramatický text) / inscenaci do kontextu literární / divadelní historie
- porozumět dramaturgii
- zařadit hru do kontextu dramaturgie konkrétního divadla
- základní divadelní žánry
- analyzovat základní prvky divadelní inscenace
- formulovat názor na dílčí prvky inscenace
- vyhledávat hodnotící zdroje (kritické studie, recenze, glosy, úvahy) a uvědomovat si jejich rozdílné zacílení
- konfrontovat své názory s divadelní kritikou či hodnocením na soutěžích
- základy žánru divadelní recenze, psaní vlastních recenzí